Ağır ve büyük ürünlerin uluslararası nakliyesi için en iyi seçenekler
Okyanus taşımacılığı maliyetinde navlun oranları, depolama ve liman ücretleri önemli rol oynarken, pek çok açıdan optimal konteyner kullanımı için temel bileşen, nakliye maliyetlerini, ürün kalitesini ve Co² ayak izini de etkileyen ambalajlamadır.
Küresel dağıtım zincirinde, otomotiv ambalajlaması geri taşımanın karşılaması imkansız yüksek maliyeti nedeniyle tek yönlü okyanus taşımacılığına uygun şekilde yapılır. Nispeten düşük maliyetle sunulan etkili koruma dikkate alındığında, en sık kullanılan malzemeler ahşap palet kasa ya da kutular veya palet üzeri oluklu mukavva kutular veya levhalardır. Ahşap, metal çözümlerden daha ucuz, yüksek dayanıklılığa sahip, istiflenebilir ve farklı iklim koşullarına uygundur ancak genelde bir tona kadar katmanlı yükleme için uygun olan oluklu mukavva çözümlerle kıyaslandığında bazı dezavantajları vardır.
Oluklu mukavvalardan üretilen ağır iş ambalajları bu tür kullanımlarda en hafif çözümdür ve çok da dayanıklıdır. Tek yönlü nakliyede, malların ambalajlanması ve taşımasında en düşük maliyetli, alandan ve kaynaktan tasarruf sağlayan malzemedir. Genel olarak bakıldığında, en kişiselleştirilebilen ve kullanımı kolay çözümdür. Yine de ihtiyaçlarınıza en uygun ambalajlamanın tespiti için ürününüz, dağıtım kanallarınız, ilgili iklim bölgeleri ve nakliye şartları konusunda bir analiz yapılması gerekir.
Ambalaj tipinin dışında dikkate alınması gereken bir başka konu ise, ambalajın yük faktörü üzerindeki etkisidir –konteynere yüklenen fiili ya da ortalama yük miktarı ile yüklenebilecek maksimum yük miktarı arasındaki oran. Limanlarda son zamanlarda yığılmalara yol açan uluslararası tedarik zincirlerinin genişlemesi, yöneticiler üzerindeki tüm dünyada otomotiv ve makine parçaları nakliyesi sırasında okyanus konteyneri kullanımını en üst seviyeye çıkarma konusundaki baskıyı da arttırdı.
Oluklu mukavvalardan üretilen ağır iş ambalajları bu tür kullanımlarda en hafif çözümdür ve çok da dayanıklıdır. Tek yönlü nakliyede, malların ambalajlanması ve taşımasında en düşük maliyetli, alandan ve kaynaktan tasarruf sağlayan malzemedir. Genel olarak bakıldığında, en kişiselleştirilebilen ve kullanımı kolay çözümdür. Yine de ihtiyaçlarınıza en uygun ambalajlamanın tespiti için ürününüz, dağıtım kanallarınız, ilgili iklim bölgeleri ve nakliye şartları konusunda bir analiz yapılması gerekir.
Ambalaj tipinin dışında dikkate alınması gereken bir başka konu ise, ambalajın yük faktörü üzerindeki etkisidir –konteynere yüklenen fiili ya da ortalama yük miktarı ile yüklenebilecek maksimum yük miktarı arasındaki oran. Limanlarda son zamanlarda yığılmalara yol açan uluslararası tedarik zincirlerinin genişlemesi, yöneticiler üzerindeki tüm dünyada otomotiv ve makine parçaları nakliyesi sırasında okyanus konteyneri kullanımını en üst seviyeye çıkarma konusundaki baskıyı da arttırdı.
Ahşap mı oluklu mukavva mı, yoksa hibrit bir çözüm bile olabilir mi?
Hem oluklu mukavva hem de ahşaptan oluşan hibrit kasalar, nispeten büyük, katmanlı yükleme ağırlıkları için bile korumadan ödün vermeden maliyeti düşürmeye olanak tanır. Bazı mallar ve belirli yolculuk türleri için, sağlam bir ahşap taban oluşturup oluklu köşebentler, levhalar ve kapaklar kullanabiliyoruz. Bazen daha fazla dayanıklılık sağlamak üzere kontrplak bir panel de kullanılıyor. Bir başka çözüm de oluklu mukavvadan bir yapıyı ek bir çerçeve oluşturmak üzere tahta çıtalarla çevrelenerek güçlendirilmesi olabiliyor.
Buna bir örnek olarak Mondi’nin stac-pac çözümü verilebilir. Brüt ağırlığı asgariye indiren hibrit bir kasa olan çözüm, özellikle hava taşımacılığında maliyet etkinliği sağlar ve malzeme maliyetlerini azaltmaya da yardımcı olur. Müşterilerimizin çoğu oluklu mukavvanın çoklu tedarik döngülerinde korumadan ödün vermeden kullanılabildiğini öğrendiğinde şaşırıyor. Bazı durumlarda –yine özellikle hava taşımacılığında- oluklu mukavvalar ahşap paletlerin bile yerini alabilir, bu da maliyetin daha da düşürülmesini ve nakliye sisteminizdeki tedarik zinciri karmaşıklığının basitleştirilmesini sağlar.
Ahşabın artıları ve eksileri
Ahşap kutu ve kasalar kullanımdan önce değerli depo alanını işgal eder ya da montaja hazır durumda alınmışlarsa işçilik maliyetlerini yükseltir. Ayrıca özellikle çivi kullanılarak kaldırıldıklarında ya da monte edildiklerinde yaralanma riskine yol açar. Oluklu mukavva tasarımları paketlendiklerinde oldukça büyük olabilseler de akıllı tasarım sayesinde kısa sürede ve az kaynak kullanımıyla kolayca monte edilebilen ince paketler halinde teslimatları yapılabilir.
Bir hafifleme hikayesi - Uluslararası bir lojistik şirketi için oluklu mukavva hava taşımacılığı konteyneri
Mondi’nin İsveç merkezli bir uluslararası dağıtım müşterisiyle yaptığı görüşmeler sonucunda ahşap nakliye kutularına bir alternatif geliştirildi. Müşteri uzun yıllardır hava kargosu için ahşap kasalar kullanmaktaydı ancak yükselen navlun bedelleri karşısında daha hafif bir çözüm arıyordu. Müşterinin ahşap kasalarının geri dönüşümü de varacakları noktada çerçeveden ayrılması gereken metal çubuklar içermeleri nedeniyle nispeten zor oluyordu.
Hava yükü taşımacılığı maliyetlerinin %80’e varan oranda azaltılması
Yeni çözüm 7 mm.’lik PC iç flaplı standart palete yapıştırılan üç duvarlı 15 mm’lik mukavva levhadan oluşuyor. Oluklu mukavvadan 90 derecelik dış köşe flapları, kullanıcıların yapıştırıcı kullanmadan üste bir karton daha yerleştirmesine olanak tanıyor, istenen yüksekliği oluşturmak için beş adede kadar 15 mm.’lik karton kullanılabiliyor. Kontrplak bir panelin kapak olarak kullanılmasıyla da bu kutular nakliye için istiflenebiliyor. Bu yeni çözüm çok daha uygun maliyetli çünkü daha önceki ahşap çözümden %80 daha hafif. Bu da hava taşımacılığı maliyetlerini %80’e kadar düşürdüğü gibi CO2 üretimini de azaltıyor. Ayrıca 500 kg’a varan ağırlığı taşıyabilecek kadar da güçlü bir çözüm.
Bir süreç optimizasyonu hikayesi - İsveçli Volvo Otomobilleri için Oluklu CKD kutusu
Volvo Otomobilleri ahşap kasalarda nakliye edilen kaporta ve diğer parçalar için ambalaj yaklaşımını geliştirmeyi amaçlıyordu. Stoku azaltmak ve ambalajlamayı hızlandırmak üzere Çin’de bir varış noktasına günde üç kez teslimat yapılmaktaydı. Ahşap çözüm çalışanlar, çevre, maliyetler ve üretim tesislerinin etkinliği üzerinde ciddi bir yük oluşturmaktaydı.
Ambalajın montajı ve sökümü ile ilgili işler, ağır kaldırma, çivi sökme ve diğer zahmetli ve zaman alan süreçleri gerekli kılıyordu. Hedeflenen, teslimatların genel kalitesini tehlikeye sokmadan verimliliği arttırıp, maliyetleri düşürerek ve çalışma şartlarını iyileştirip çevresel etkiyi azaltarak mevcut ambalajlama sürecini iyileştirmekti.
20 dakika yerine sadece iki dakikada paketlemeye hazır
Mondi, aPak ile en iyi çözümü sununca, ambalaj tedarikçisi olarak seçildi. Volvo Otomobilleri’ne teslim edilen önceden monte edilmiş oluklu kitler iki çalışan tarafından 20 dakika yerine, hiçbir vida, yapıştırıcı ya da zımba kullanılmadan sadece iki dakikada kurularak paketlemeye hazır hale getirilebiliyor. Bu işlem, sökümü de hızlı, güvenli ve kolay hale getiren “çevir ve kilitle” bağlama elemanlarıyla gerçekleştiriliyor. Ambalaj çözümünün çerçevesi, denizaşırı nakliyatın nem ve yoğunlaşma koşullarına dayanıklı, özel yapılmış ağır yük mukavvalarından üretilen bir kapak, taban ve kenarlardan oluşuyor. Yapısı itibarıyla çok daha ağır ve pahalı ahşap çözümlerin dayanabildiği baskılara dayanabiliyor. Nakliye maliyetlerini düşürmenin yanı sıra, düşük dara ağırlığı sayesinde artık zorlayıcı kaldırma görevleri kalmayan çalışanların iş yükünü azaltıyor.
Ek kargo sigorta maliyetlerini ve gereksiz emeği önlemek için de ürünün konstrüksiyonu konteyner ebatlarına uyumlu hale getiriliyor. Çeşitli modüller doluluk oranlarını optimize etmek üzere farklı gruplar halinde kurulabiliyor, böylelikle çözüm konteyner nakliyesinde sıklıkla ortaya çıkan boş alan sorununu ortadan kaldırmış oluyor. Ambalaj görevini tamamladığında parçaları ayrılarak geri dönüştürülebilir malzemeler olarak satılabiliyor.